Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Vidět na vlastní oči (ozbrojené triedrem) planetku Ceres může být docela zajímavé. Ale to znamená napřed se na Plejády podívat v předstihu a zafixovat si počet a polohu hvězd, a pak se v příslušnou dobu pokusit vysledovat, jaká tam nastala změna. Těžký úkol.:-)

0 0
možnosti
MS

Přidám ještě jedno obveselení. V článku na místním Technetu je použit termín "sluneční větry". Tento pšouk nejspíš vypustila ČTK, protože se vyskytuje také v článku na Globe24, kde je také odkaz na zdroj ČTK.

Takže ve známé pohádce by se princové Slunečník a Větrník mohli sloučit do jednoho.

https://www.idnes.cz/technet/vesmir/spacex-vesmir-starlink-boure-slunce-internet.A220209_173227_tec_vesmir_vse

0 0
možnosti
Foto

Venuši jsem na dnešní ranní obloze obdivoval. Zářila jak Jupiter.

0 0
možnosti
MS

Kam se hrabe Jupiter, to se nedá srovnat! ;-)

0 0
možnosti
ND

Omlouvám se za hloupý dotaz...

myslíte si, že na nějaké malé planetce jako je Ceres a my ji ještě neobjevili by mohl být život podobný tomu na Zemi?

Potřebuju nutně takovou planetu do svého sci-fi, ještě ke všemu v dobrém doletu k nám na Zemi...

0 0
možnosti
ND

Ještě se vracím, máte pravdu, že únor je smutný, mám narozeniny a léta letoucí se vždycky něco ošklivého semele, vždycky jsem se tohoto období bála, letos jsem si řekla a dost, letos se nic nestane!

Díky za zajímavý článek, kterých tady moc není.

0 0
možnosti
  • Počet článků 71
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 597x
Zabývám se popularizací astronomie a příbuzných věd v instituci zvané Hvězdárna a planetárium hl. m. Prahy, takže jsem vlastně učitel bez povinnosti zkoušet, známkovat a udržovat kázeň. Učím fyziku na gymnáziu, kde čelím všem těm povinnostem, od nichž jsem na hvězdárně osvobozen. Kromě fyzikálního pohledu na svět mě zajímá hlasitá hudba (od pankáčů po Šostakoviče), objevování soudobé hudby (tzv. vážné), divadlo, opera, výtvarné umění a historie.