Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Nějak jsem nemohl usnout, často se mi to nestává. Tak jsem vstal, něco málo pojedl a zapnul počítač. V e-novinách jsem si všiml, že dnes 8. dubna ve 4.35, tj. za zhruba 2 hodiny bude superúplněk, o čemž jste v blogu psal.

Jsem citlivý člověk a když Měsíc může způsobit příliv a odliv moří a oceánů (když je měsíc nad hlavou, tak je příliv), tak též má vliv na lidi, protože ti se z 60% skládají z vody. To asi vysvětluje, proč jsem dnes nemohl usnout.

Je tu teď nádherně jasno a měsíc je pěkně vidět. Stojí teď poměrně vysoko a upřímně řečeno, kdybych nevěděl, že dnes v noci bude superúplněk, tak bych to pohledem na oblohu nepoznal. Ten rozdíl ve velikosti není příliš velký.

Fotit to nebudu a jdu spát. :-) Úplněk, neúplněk.

0 0
možnosti
PC

Díky, pane autore, tohle téma mě už dlouhodobě velmi zajímá. R^R^R^

P.S. Ale odborník na to nejsem.;-)

0 0
možnosti

Tlieskam vám. Spomenula som si na pána Záviša Bochníčka, ten nám tiež takto pekne vedel popísať, čo môžeme vidieť na nočnej oblohe v Bratislave. Ďakujem.

0 0
možnosti
PS

Šel bych do toho s Vámi, pane autore. Ale, prý úplněk bude až 8.4.2020 ve 4.35 hod. Viz: https://kalendar.beda.cz/mesicni-faze-v-roce?year=2020

0 0
možnosti
JV

J11a82n 83V55e87s21e45l30ý

3. 4. 2020 22:27

Pane Skácele, to je v pořádku, taky to v článku tak popisuju. Měsíc je nejblíž 7. 4. ve 20 a během té samé noci (ze 7. na 8. 4. je pak úplněk). Tak chci večer tleskat blížícímu se Měsíci a blížícímu se velikonočnímu úplňku. Ve 4.35 ráno asi nikoho nenalákám, a 8. 4. večer už bude dávno po úplňku :-)

Mimochodem, kalendar.beda.cz jsou skvělé stránky R^

0 0
možnosti
GH

Ted jsem si precetl Vase dalsi blogy...vsechny jsou zajimave...rad bych se s Vami spojil...diky.

0 0
možnosti
JV

J32a55n 79V88e34s32e70l29ý

3. 4. 2020 23:01

Těší mě, že se Vám můj blog líbí. Začalo to tady: http://janvesely.bigbloger.lidovky.cz/

Teď už v Planetáriu Praha :-) Ale momentálně homelessoffice. Nápověda: doména je planetum.cz

0 0
možnosti
GH

Zajimave...diky.

0 0
možnosti
AL

Rád jsem si to přečetl a dal karmu.

R^

0 0
možnosti
Foto

Díky za odborně napsaný článek. R^

2 0
možnosti
VF

Pohled na Venuši je úžasný i pro laiky.

2 0
možnosti
  • Počet článků 71
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 597x
Zabývám se popularizací astronomie a příbuzných věd v instituci zvané Hvězdárna a planetárium hl. m. Prahy, takže jsem vlastně učitel bez povinnosti zkoušet, známkovat a udržovat kázeň. Učím fyziku na gymnáziu, kde čelím všem těm povinnostem, od nichž jsem na hvězdárně osvobozen. Kromě fyzikálního pohledu na svět mě zajímá hlasitá hudba (od pankáčů po Šostakoviče), objevování soudobé hudby (tzv. vážné), divadlo, opera, výtvarné umění a historie.