Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

R^

V anglosaských zemích má "modrý" souvislost i s alkoholem, tj že to vůbec není o barvě...Naprosto souhlasím, že mediální superměsíce a pod. jsou dobré jen k vyvolání davové psychózy. ;-D

0 0
možnosti
Foto

V přestupném roce má únor 29 dnů, takže by se tam dva úplňky vejít mohly. Bylo by to určitě velice vzácné. Nevíte, zda k tomu v dohledné historii někdy došlo?

0 0
možnosti

J28a28n 21V37e40s82e15l89ý

3. 1. 2018 21:52

Do historie jsem se moc nedíval, ale spočítal jsem úplňky a únory pro celé 21. století - v něm se to nikdy nestane: http://www.astro.cz/clanky/slunecni-soustava/trifazovy-unor-vs-modry-uplnek.html

0 0
možnosti
  • Počet článků 71
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 597x
Zabývám se popularizací astronomie a příbuzných věd v instituci zvané Hvězdárna a planetárium hl. m. Prahy, takže jsem vlastně učitel bez povinnosti zkoušet, známkovat a udržovat kázeň. Učím fyziku na gymnáziu, kde čelím všem těm povinnostem, od nichž jsem na hvězdárně osvobozen. Kromě fyzikálního pohledu na svět mě zajímá hlasitá hudba (od pankáčů po Šostakoviče), objevování soudobé hudby (tzv. vážné), divadlo, opera, výtvarné umění a historie.